onsdag 24 februari 2010

Musikalisk bebis

Idag fick B gå till dagis igen, då hon ju inte varit dålig mer än lite ont i halsen i helgen. M fick vara hemma en extra dag för säkerhets skull, även om hon inte mått illa på över 2 dygn. Men hon får gärna komma igång att äta fullt ut också, så hon orkar med dagen på dagis. Idag har dock aptiten varit mer normal. Maken VABade med henne idag också, så jag och L gick på Sång&rytmik. Han tycker att det är så himla kul, och det är så roligt att se. Det spritter i hela kroppen på honom, och benen slår mot mina höfter som små trumpinnar när vi dansar. Idag fick de varsin trumma att spela på, och han både trummade och krafsade, samt undersökte den grundligt, varje liten nit i lädret. Han blir glad så fort man dansar eller klappar händerna framför honom. Det ska bli väldigt kul att se hur han utvecklas under terminen, och vad han klarar av att göra mot sommaren på rytmiken.
Jag tror att jag spänt mig så mycket de senaste dagarna, så att min kropp därför är helt slut, för det känns som att jag gjort värsta träningspasset och tömt hela energireserven. Det var väldigt skönt att maken var hemma också idag, så jag slapp stressa så mycket vid hämtning/lämning, och vi alla kunde ta det lite lugnt. Vi tog en promenad alla 4 och hämtade B på dagis. Skönt med lite frisk luft, och strålande vintersol. Lite piggare blir man ju i alla fall av vädret:-). Sen lagade jag första rätten från Linas matkasse - Purjoinbakad köttfärslimpa med potatis och hemmalagad gräddsås. Det var riktigt gott! Jag som inte rett en sås sedan hemkunskapen på 90-talet blev glatt överraskad över hur lätt det var - och hur gott det blev:-).
Imorgon blir det en vanlig dag, båda tjejerna ska till dagis, maken till jobbet och jag och L på babysim.
Nu var B precis ledsen, och genast knyter det sig i magen på mig. Jag kan inte riktigt slappna av än märker jag. Hörde hur hon sa AJ, och bad maken kolla om hon hade ont i magen. Som tur var var det "bara" växtvärk *puh*. Det borde ju vara färdigt nu, eftersom det redan gått så många dagar, men jag är så himla nojjig ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar