torsdag 25 februari 2010

Längtar efter våren!

Igår var det helt sagolikt väder med strålande sol och gnistrande snö - härligt! Men idag är det gråmulet och trist, och jag längtar efter våren! B grät imorse när hon skulle ta på sig overallen "Mamma! Jag vill ha SOMMAR!" Ja, jag med! Det ska bli så skönt när tjejerna kan hoppa i jacka och skor själva och man slipper skotta fram och skrapa rutorna på bilen. Tror morgonbestyren kommer att ta en halvtimme kortare tid - minst. För att inte tala om att man kan ha altandörren öppen, och barnen kan springa ut och leka i gungställningen, plocka hallon och blåbär och bara vara. Mmmm härliga tid! Och deras mamma får sätta spaden i jorden och forsätta med trädgårdsanläggningen. Lite ledsen över att jag inte hann få ner några vårlökar i höstas, men jag ska plantera ut växter istället tänkte jag. I krukor om det krävs - jag måste få ha lite vårfint när all snön väl försvinner. En positiv sak är i alla fall att det börjar bli ljusare ute. Jag är så känslig för mörkret på vintern, och undrar varje vår över att det kan göra så stor skillnad för energin att ljuset återvänder. För tillfället skulle jag behöva en enorm dos energipåfyllning. Jag är så trött på att alla negativa känslor. Vill vara pigg, glad och uppskatta allt fantastiskt jag får uppleva här i livet. För i grunden är jag ju glad och lycklig över min fina familj, och tacksam över att jag får spendera så mycket tid med dem. Men sista veckan har sugit musten ur mig känner jag. Det ska bli skönt att komma bort lite snart. Vi ska upp till fjällen om en dryg vecka, och andra halvan av veckan kommer svärföräldrarna också upp. Då får vi lite avlastning, så förhoppningsvis kanske jag och maken får oss några åk själva i slalombacken också - det vore kanonmysigt:-).

1 kommentar:

  1. Visst blir man påverkad av mörkret och kylan. Och den här vintern verkar aldrig ta slut. Men våren är på gång. Första strandskatan är skådad på öland, så snar, snart släpper nog vintern sitt grepp.
    Förstår att du ser fram emot att komma iväg. Allt blir lite roligare bara man får miljöombyte.
    Kramar

    SvaraRadera