lördag 27 februari 2010

Dags för nästa barn...

Hade skrivit ett väldigt långt inlägg alldeles nyss, men så hängde sig uppkopplingen, så det försvann. Kanske lika bra det, för det är inget skoj att läsa om för någon annan ändå, och själva bearbetningsarbetet fick jag ju gjort ändå, bara av att skriva det.
Sammanfattningsvis har B nu också blivit magsjuk, och jag har sån grym magkatarrr nu, och försöker febrilt att hålla mig sysselsatt för att hålla ångesten borta. Får se hur det går sen när jag ska släcka lampan och försöka sova, det är då den brukar köra över mig...
Fick två olika förslag från psykologen - att möta ångesten istället för att tränga undan den (vilket jag inte vet om jag vågar), eller att försöka hitta något sätt att stå ut - t ex att läsa, även om jag får göra det hela natten. Tror det lutar åt det sistnämnda, även om jag inte vet hur jag då ska orka med morgondagen med två barn som jag ska hålla igång medan maken och B håller sig undan... Vill inte, vill inte! Lyckades i alla fall styra mig och hjälpte till att städa medan maken tog dottern idag, då det var nedsölat över halva vardagsrummet, och jag bara så fort som möjligt ville få bort smittrisken härifrån. Hoppas, hoppas att vi andra klarar oss. Vi ska ju till fjällen om en vecka - som jag längtat till det! Men nu känns det asjobbigt, kan inte tänka mig något värre än om någon blir dålig i bilen på väg upp, då dör jag tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar